Monday, January 3, 2011

Pohon KeampunanMu

Asslamualaikum..

salam ukhwah fillah untuk seluruh saudara se Islam..

semalam dan termasuk la arini saya xdapat tido dengan tenang..
hati saya gusar,tidak berasa tenang..tiap kali suatu perasaan pelik datang saya tidak lekang mengucap kalimah-kalimah Allah dengan harapan hati ini tenang, setenang air di kali..

berbicara tentang hati yang gusar...adakah saya mengalami masalah hati???
apa salah saya??? saya dan Allah saje yang tahu..mungkin kerana hubungan saya dengan Allah semakin menjauh...saya perlu mencari jati diri saya yang sebenar..saya perlu...
saya perlu mencari redha Allah yang hakiki yang sebenar-benarnya..
ya Allah sakit dan terseksanya apabila mengalami masalah hati..jiwa tidak tenang,tutur kata yang tidak tersusun dan teratur dengan baik sehingga ada jiwa yang terguris diri selalu bermasalah dalam perhubungan sesama insan..namun ku tahu, Kau mahu ku mencari diriMu dan bukan Allah yang mencari diriku.. Kau mahu diriku sedar bahawasanya Engkaulah sahabat yang terbaik dunia dan akhirat...Engkau teman yang setia mendengar luahan hati hambamu..

kembali kpada mataku yang xmahu2x lelap ni..mungkin Allah ingin memberiku masa untuk memuhasabahkan diri...supaya driku sentiasa mengingatiNya...

semoga Allah menyucikan jiwaku agar diri ini tenang dan redha menerima takdirnya...
ku sujud pohon keampunanMu..ampunilah dosa2x ku ini...terimalah keampunanku ya Allah..
permudahkan setiap urusan kehidupanku di muka bumi Mu ini..aminn

wassalam

No comments:

Post a Comment