Wednesday, January 5, 2011

Yang mana Pilihanku

Asslamualaikum..

Alhamdulillah...hari ini jiwa berasa aman dan tenteram sekali...terasa hilang bebanan yang dipikul..

beberapa hari yang lalu saya mengalami tekanan perasaab dek kerana susah membuat keputusan antara tanggungjawab, sahabat dan keperluan..diri ini jadi kacau bagaikan ibu kucing yang xtentu arah mencari arah anaknya...(meoww3x)..

hari ini saya sudah buat keputusan walau hati masih berbelah bahagi.....
kalu saya pilih yang tanggungjawab terasa serba salah terhadap seoarng sahabat dan saya merasakan diri ini bukan seorang sahabat yang baik...sebaik arwah, yang cukup dikenali sebagi sahabt yang smpurna dalam ukhwah fillah nya..tapi tanggungjawab itu adalah suatu amanah yang satu hari nanti saya akan dipersoalkan..dah la gerak kerja sya hanya buat sekadar termampu sahaja...tu pon saya bertindak berdasarkan arahan...maklumlah dok bawah orang..tpi itu lebih baik..

keperluan....entahla, sekarang da xrasa perlukan sangat..semangat saya dirasakan pergi bersama 'ct'.. tapi saya tahu ia amat diperlukan suatu masa nanti, kerna itu saya berani untuk cuba mendapatkan keprluan itu..

tpi.........kalu (jangn amalkan ungkapan ini) saya tidak laksanakan tnggungjawab tersebut, saya boleh selesaikan banyak perkara...assigmnt yANG bertaburan,tesis yang ntah ke mana, dapatkan 'keperluan' secepatnya, dan dapat menjaga hati dan perasaan sahabat saya...

apa pilihan saya???...itu persoalannya...
saya xtahu sama ada tindakan dan keputusan saya ini betul atau salah..
saya memilih tanggungjawab....saya xtahu kenape, apa yang pasti saya rasakan tanggungjawab itu suatu perkara yang besar.. bukan sahaja saya akan dipersoalkan didunia, malahan DISANA nanti...tpi, mcm mne dengan apa yang saya xpilih tu????
apapon saya redha dan saya yakin dengan keputusan saya...saya tahu Allah Maha Mengetahui..dan Allah jua tahu kenape itu pilihan saya...Allah dah tetapkan segalanya....

saya yakin, sahabt saya akan memahami saya dan saya yakin keperluan itu Allah akan permudhkan bagi saya...dan saya yakin Allah akan bantu saya disamping usaha saya untuk selesaikan tugasan saya tu...

p/s: tetiba berfikir sejenak...knape dalm 3/4 ari ni xleh tdo...??saya rsakan xsedap hati bila memikirkan ada urusan arwah yang belum selesai dan saya rasa perlu untuk membantunya...tpi macam mana??

2 comments:

  1. akak, niat kerana Allah tentunya. doakan yang terbaik untuk arwah. sama2 lah kita doakan rohnya dicucuri rahmat.

    kalau pilihan, ikutlah mana prioriti dan serahkan pada Allah. insyaAllah, faiza azamta fatawakal ala'llah =)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah aminn..sama2x kta berdoa untuknya 'DISANA'...

    hu3x..akak mampu merncang Tuhan yang tentukan..dek kerana kesihatan yang xseberapa,tidor yg xmenentu..akhirnya akak xg gak utk slsaikan yg tanggungjwab tu..apepon moga Allah ampuni akak andai itu suatu kemudharatn bg akak sbb xlksnakn tggjwab tu sebaiknya.

    ReplyDelete