Tuesday, April 20, 2010

~_^.::Dimanakh Driku??::.


Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

tiada ape yang ingin diluahkan pada ruangan entry kali ini..just wanna out my hurt feeling...Ya Allah..betapa gundah gulananya hatiku ini...tidak tenang,malah mudah tersentuh rsa...Adakah kerana diri ini semakin menjauh dari-MU.Na'uzubillah..

Sejak akhir2x ini hatiku sebak...tidak dapatku pastikan kenapa.dengan mudah sahaja, air mata yang jernih jatuh mengalir..kadang-kadang mengalir tanpa ku sedari(sakit mata,cermin mata rosak..huuu=(..)kadang-kadang ia mengalir kerana diriku mula merasakan sebuah kegagalan bakalku hadapi..Na'uzubillah sekali lagi..tidak sanggupku menghadapinyerr..tapi perlu,malah mesti kuhadapi...

Yang pasti..diri ini sedang dirundum kesedihan,kepedihan,kesakitan yang tidak tahu apakah puncanya..

sekarang diri ini, tidak berdaya lagi untuk berperang dewan...aduhhhh...bagaimana ini,masih ada beberapa paper lagi yang belum ku hadapi..tapi jiwa n semangat sudah goyah,sudah mula menyatakan kegagalan..sedangkan ini bukan diriku..dimanakah diriku yang sebenar...???seorang yang tidak pernah patah semangat terutama dalam pelajran..tersembur di ingatanku...betapa susah dan banyaknye dugaanku hadapi demi mencapai sebuah kejayaan n sekarang..diriku dimana????sudah pon berjaya ke menara gading..tp,xkan hanya separuh jalan..xkanlah diri ini xmampu meneruskan yang lebih lagi...semasa sek. men. org len fokus untk exam,spm or,stam...tapi sy???sibuk tolong ibubapa...itu dugaanku,dan xprnah ku songehkan,xpernahku ungkitkan..tp,sekrg dimana driku???tidak lagi prlu turun padang tlong ibubapa..just focus 4 the study,but why am not be myself like this before...

moga diriku kuat...sekuat diriku sebelum ini,malah lebih kuat sekuat dan setabah Sumayyah...

p/s:it just what i feel now..its nothing ok..barakallahhu fik..

6 comments:

  1. alhamdulillah...lega..tadi best sangat,dapt nangis spuas2x nyer..huhuhuhu..(plik bin ajaiblah,anok sapo nih)..len kali nok nangis agilah..kihkih

    ReplyDelete
  2. kadang2 menangis tu perlu, untk kita harga erti kegembiraan,
    tapi jgn rasa sedih selalu,
    sbb, skurang2nya, ada 5 orang yang nasibnya lebih buruk dari kita sekarang, maka bsyukurlah, nikmati kehidupan yg ada dgn penuh qanaah dan redha, insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. syukran atas ur comment..kta2x sy tu just untk kuatkan dri sndri..agar rsa lega slpas mnangis walau hakikatnya tidak sama sekali..apepon redha dari Allah adlh paling pnting.sbar dgn ujian demi mndapt hilawahnya itu juga pnting..Allah mnguji sy,itulah sbg tanda n bukti Allah msih syngkan sy..itu yg Allah ingin smpaikan sbnarnya pd sy n smua.

    ReplyDelete
  5. good feedback. :]

    jangan rasa lemah hanya kerana setitis air mata..
    wahaha. kadang-kadang dengan setitis air mata itu akan jadi lebih kuat.

    tapi, kalau depan orang, biar hati menangis hiba, walau hancur luka teramat, biarlah senyuman yang menghiasi wajah, kerana, itu yang terbaik!!

    gotcha..bahibbak fillah!!

    ReplyDelete
  6. trima kasih ukhti...memang itu yg sy cuba usahakan.. hati memang hiba,tp tidak sesekali terluka sebenarnya..tp,hati ini yang mula berasa takut,takut andai melukaknNya samaada sedar atau tidak...sama2x kta amati kalam Allah..Allah ada berfirman:

    "Dan jgnlh kamu berasa lemah,dan jngn (pula)bersedih hati,sbb kamu pling tinggi (derajatnya,jika kamu org yg beriman"QT 4:139

    "Jika Allah mnolong kmu, mka tdak ad yg dpt mngalhknmu, ttp jika Allah mmbiarkn kmu(tdak mmbri pertlongn), mka siapa yg dpt mnolongmu stelh itu?krna itu,hndaklh kpd Allah saja org mukmin bertawakkal"

    ReplyDelete