Wednesday, January 27, 2010

AKU MALU BILA DI PUJI


Aku malu pada Tuhan dan Driku
mendengr pujian org buat driku
krn ku thu ku xlyak untk itu
dan ku akui klemahn kekurgn diriku..

Ilahi kau Maha mengthui tentng hambamu ini
Dosa n Noda pada anggota dan jiwa...
dalam kesunyian mlm ku pohon kpadaMu keampunan..
Jangnlah pujian org itu hanya sbg igauan semata-mata..
Sedang daku dilembah kemurkaanMu..
Hulurkan Untukku lautan Keampunan..
limpahkanku hamparan keikhlasan
Hingga pujian dan makian,
tidak menggugat perasaan.

Tuhanku,ampunkanlah daku bila aku dipuji,
sedangkan dikau mengerti
diriku ini belum ckup murni...
Siapalah daku dibandingkan dengan hamba-hambaMu yang suci,
para mujahid yg ckup brbakti,
sedangkan aku hnya di pinggiran budi..
belum ckup harta ataupun airmata yang ku cucuri..
belum pun darahku tumpahi, atau nyawa ku korbani..
mereka sudah memuji..
sedangkan buktiku belom terbukti...
bahkan jauhnya antara langit dan bumi..

maka tutupilah klemahan driku ini..
ketika dahi rapat ke bumi....aku tangisi,
dalam kesunyian dinihari....aku ratapi..
aku amat malu padaMu Ilahi....
aku bimbangkan nifaq yang tersmbunyi dalm driku ini.
bimbang pujian membunuh kesucian dan kejujuran naluri..

Wahai Ilahi ampunkan Daku..
kerana driku teramat hina disisi Mu..
Kau ampunilah klemahan dan kekurangn ku ..
Ya Ilahi....terimalah Taubatku ini...aku sedar akan dosaku..
ku insafi Ya Rabbi akan kjahilanku....
dihmparan ini ku meminta smoga taubatku ini dtrima..




No comments:

Post a Comment