Tuesday, March 8, 2011

BisikaN QalBi

Assalamualaikum..

dear ruangan luahan hatiku..
Ya Allah...peritnya rsa hatiku disaat ini...
astaghfirullah...adkah disaat ini aku sedang mengalami detik2x penyakit hati..nauzubillah...tpi hatiku sakit sangat dengan keadaan ini...

hari2x ku menjadi sukar dan semakin sukar...

kesedihanku...
dalam kehidupan hari2xku di UKM...
terus terang aku nyatakan aku kesunyian...sunyi tanpa sokongan sahabat..
bukan niat aku nak membanding2x kan sahabatku yg telah pergi menemui Ilahi dengan sahabat2x yg ad sekarang...namun hatiku jelas merasakan diri ini tidak dihargai disisi mereka...mungkin kalu aku xde disisi mereka pon..mereka xkisah...astaghfirullah negetifnya pemikiranku...
namun hatiku merindui ukhwah sepertimana ukhwah aku dengan arwah....
Ya ALLah..aku sunyi...sunyi tanpa sahabat disisi..sunyi tanpa gurau senda..tanpa senyuman...

apa prasaan anda andai disaat kita senyum padanya..tpi dia hanya memandang kita dengan pandangan kosong....muram tanpa gula..kosong seeolah2x xmenyedari langsung akan kewujudanku disaat itu...sedihhhh..apa salahku????

apa prasaan anda disaat kita mahu pendapat atau berbicara dengan seseorang tpi tidak ada sebarang respon...kalu respon pon juz "0ooo....@ ummmm...betol"..aduhhh...adakah parahnya sistem komunikasiku...

apa perasaan anda bila meminta seorang teman utk menemani diri ke suatu tempat atau hendak mmbuat ssuatu urusan penting...tetapi berkali-kali ditolaknya...Ya Allah kuatkan kesabaranku...pedihhhhhhhhhhhhhhh...driku merasakan seolah2x aku ini bukan siapa2x....

disaat aku berjalan diiringi 2/3 orang shabat bersma..mereka lancak berbual..kalu aku senyap maka senyaplah...kalu berterusan begini maka hilanglah komunikasiku...
nak menyampuk..nantikan xblh masuk korumm...aduhhh...seolah aku ini bukan seseorang yg dikenali...

duhai sahabat...seandainya kamu melihatku senyap dan tidak berbicara..
itu disebabkan aku xnak dianggap pegacau...

buat tatapan sahabat2xku...dlu aku sangat rapat dengan arwah, kenapa????xnak tanya k???jawapannya kami sama2x kesunyian...kami sama2x inginkan pandangan atau nasihat,kami sama2x mahu berkongsi rasa...kami mahu sama2x mengumpulkan ukhwah kita semua..korang ingt x majlis makan yg beramai2x kat blik arwah...knapa kami beria-ia nk buat...walau korang dah nekad xnak buat..walau korang nekad kata sibuk..nape xtnya????sebabnya kami berdua rindukan korang semua.. kami rindu ukhwah kita...kami nk kita bersatu, yg pda asalnya utk mjlis kita yg terakhir di UKM..dan sememangnya ia mjlis terakhir yg arwah buat khas utk kita semua..aku tahu korang pon rndu akan ukhwah kita tapi...korang hnya pk kesibukan esement,kesibukan yang aku pon xtahu apa,byak sgat ksibukn...tpi korang xpk k...kami ni xsibuk k??bukan k kami sma2x blaja cam korang gak...nape kami masih mahu kuatkan jugak tautan ukhwah kita walau tahu kita semua sibuk...kerana kami syangkan ukhwah kita semua...

khas utk shabat...aku tahu kamu sibuk...sibuk dengan usrah, sibuk dengan belaja...dan aku tahu kamu dah ada shbat2x usrah yg blh bersma2x bersusah payah bersma kamu..tpi perlukah kamu abaikan ukhwah kita semua...perjuangan tetap perjuangan aku sokong kerja korang as da'yah tpi...kami???

aku xtahu s/ada aku yg bermsalah atau orang disekelilingku yg bermasalah..
sebbnya majoriti yg dekat2x ngn aku..xsenyum,xbertegor,.....dll
betol lah kata ustaz Anuar Puteh bhwa komunikasi adalh fitrah manusia..org bisu pon nk brkomunikasi inikan kita yg sempurna..

tadi aku lewat masuk klas tutorial...alaaa..ni kali prtma pon aku lewat
aku saje jer..nak solat isya' terus kat blik..takut balik nanti mlas2x..
cam biasa...lect suka menyoal aku..kalu xtanya aku xsahhh..tpi xpe..aku suker jerr..tadi ustaz tnyalah..aku blur2x agi..ustaz ckp.."nape xjwab soklan yg sy tnya tu..ke otak awak da berkarat sehingga xtercapai ilmu"..aduhhhh..bisanya ustaz..."mungkin kot ustaz"..hahahaha...riuh skjap..lpas tu aku jwab soklan tu gak dgn baik..tpi perkara ini xla memberi kesan kat aku hgga ksedihn...

tpi bila pk ksunyian hatiku membengkak..xtahann...aku tahu Allah sentiasa disisi..tpi kalu kita hidup didunia ini,kalu sumer shabat memusuhi kita tnpa sebab...hidup kita pon xtenang kann???

aku doakan semoga korang yg punyai sahabat tu, hargailah mereka...wlau kasih syang korang kat mereka xsebesar ksih syang trhdap ibu bapa, kekasih,adik2x dll..sekurang2x nya tunjukkanlah prasaan bhawa betapa korang menghargai ukhwah korang n menghargainya sebagai seorang shabat yg setia bersama..buat yg berada situasi sma ngn aku ni..sma2xlah kita pertingkatkan diri..aku tahu sume ni dugaan Tuhan dan sebenarnya ia adalah kelemah aku sendri..

aku amat tertarik dengan kta2x ustaz aku dalm tutorial tdi..
"andai kita ingin menjadi pemimpin atau pendidik...kita perlulah memimpin atau mendidik diri kita sendri dahulu..."

akhir sekali..aku bukan nk persalahkan sape2x...yg pasti ia adalah kelemahan dri aku sendiri...doakanlah moga diri ini,mampu sbar,istiQamah, kuat n taQarrub ma'a Allah..temanku yang setia hnyalah satu..'Allah' yg xpernah meninggalkan aku,yg xpernah membenci aku walau aku prnah membuat perkara yg dibenciNya,yg sentiasa menantiku untk mengadu dan meminta padaNya...yang hanya padaNya tempat aku mengharapkan kebhagian...

Ya Allah
janganlah Kau sesekali meninggalkanku
Janganlah Kau sesekali membenciku
Janganlah Kau sesekali berputus asa denganku
Janganlah Kau sesekali menghilangkan rahmahMu padaku

Ya Allah
hanya padaMu aku mengharap
hanya padaMu aku memohon
hanya padaMu aku berserah
hanya padaMu aku berakidah

amin..amin..insyaAllah..

Wassalam

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete